×

BuurtKadoos

5 maart 2020

Online vs. Offline marketing

Hoe besteed jij je marketingbudget?

Het valt niet mee om als bedrijf te moeten kiezen tussen online vs. offline marketing. Het doel van marketing is natuurlijk om zoveel mogelijk traffic naar jouw onderneming te krijgen en je naamsbekendheid te verhogen. Maar hoe en waar bereik je deze doelgroep het meest effectief, online of offline? Zowel online als offline marketing heeft voordelen en nadelen die je zorgvuldig moet afwegen. Je kunt je marketingbudget tenslotte maar één keer uitgeven.


online vs. offline marketing

Offline marketing

Bij offline marketing maak je gebruik van de traditionele vormen van marketing waar, zoals de naam al doet vermoeden, geen internet voor nodig is. Dit kan door middel van een reclame-uiting op een abri, folders, radio, televisie, advertenties in de krant, direct mail en last but not least: mond-tot-mondreclame.

Wanneer je kiest voor offline marketing kun je afhankelijk van het medium dat je kiest een grote impact maken op de consument. Studies hebben bewezen dat het gebruik van offline marketingstrategieën zorgt voor meer vertrouwen en langdurige herkenbaarheid bij de consument.

Online marketing

Bij online marketing gebruik je het internet om meer zichtbaarheid voor en traffic naar je onderneming te creëren. Deze activiteiten kunnen bestaan uit banners op websites, Google Adwords, social media campagnes, e-mail marketing en bijvoorbeeld blogs en vlogs.

Online marketing heeft het voordeel dat je snel kunt schakelen en reageren. Zo kun je meteen antwoorden wanneer consumenten vragen stellen of feedback achterlaten. Daarnaast is het een zeer toegankelijke manier om marketing in te zetten – iedereen heeft tenslotte toegang tot social media en e-mail.

Phygital

In de ideale situatie vergelijk je niet online vs. offline marketing maar online EN offline marketing. Een combinatie van deze twee strategieën wordt ook wel ”phygital” genoemd – een samenspel van fysiek en digitaal. Een van de belangrijkste dingen om hierbij in gedachten te houden is: consistentie. Het communiceren vanuit één boodschap en missie zorgt ervoor dat jouw online activiteiten een extensie zijn van jouw fysieke winkel. Daarmee ben je herkenbaar en betrouwbaar voor de consument.

Traffic & naamsbekendheid

De beste manier om meer traffic en naamsbekendheid te genereren is door offline te beginnen. BuurtKadoos is hiervoor een ideaal medium, je bereikt een unieke doelgroep op een moment dat zij opzoek zijn naar nieuwe vaste adressen in de buurt. Met een voucher in de BuurtKadoos maak je een sympathieke eerste indruk, wat de kans op een nieuwe vaste klant verhoogt.

Breng bij de eerste kennismaking jouw social media kanalen of eventuele nieuwsbrieven onder de aandacht zodat de consument op de hoogte kan blijven van actuele acties en aanbiedingen. Hiervoor is ook ruimte op de voucher van BuurtKadoos. Op deze manier ga je geruisloos over van offline naar online marketing en geef je de klant telkens reden om terug te keren naar jouw onderneming.

Ben je benieuwd hoe een deelname aan BuurtKadoos eruit ziet voor jouw onderneming en hoe jij kan bijdragen aan een gezonde winkelstraat? Klik dan op onderstaande knop, wij voorzien je dan (vrijblijvend) van informatie!



 Meer informatie aanvragen! 

Geschreven door: Amber Lilly
Geplaatst op: 5 maart 2020